B4A, en nu?

bartv

Member
Licensed User
Longtime User
Hallo nederlandstalige B4A-ers,

Heb net B4A ontdekt en na een korte evaluatie van de free version snel de enterprise aangekocht.
Ben een programmeur met jarenlange VB6, VB.NET en C# ervaring, dus geen java. De ontdekking van B4A was echt een verademing nadat ik eclipse had opgegeven om mijn (oude) viewpad (And2.2) te bestoken met homegrown code.
Heb daarnaast nog een AllWinner (And4.0) op m'n TV aangesloten om lekker te schaken op groot scherm...

Verder ben ik bezig met fotografie, en dacht even aan een app om, vanop je tablet, een diashow aan te sturen op het 2e device (aan de TV). Wat denken jullie? Is dat doenbaar (welke libs heb ik nodig)? Bestaat dat al (heb zeker nog niet alles gezien in de store)? Kan dat interessant zijn?

Dank voor jullie reacties,
Tot gauw,
Bart
 
Last edited:

XverhelstX

Well-Known Member
Licensed User
Longtime User
Hey Bart!

Welkom op het B4A-forum!

Verder ben ik bezig met fotografie, en dacht even aan een app om, vanop je tablet, een diashow aan te sturen op het 2e device (aan de TV). Wat denken jullie? Is dat doenbaar (welke libs heb ik nodig)? Bestaat dat al (heb zeker nog niet alles gezien in de store)? Kan dat interessant zijn?

Dat zou inderdaad mogelijk zijn met B4A en niet zo heel moeilijk ook.
Je zou zelf je eigen class kunnen schrijven om de dia show vanzelf te laten flowen. Wat kan je doen:

- Tablet met hdmi aansluiten op tv
- Smartphone/Tablet verbinden met bluetooth/wifi met de tablet (Serial/socket)
- Commands versturen van smartphone naar tablet. (Asyncstreams)
- AHViewPager/BetterSlidingPanels gebruiken om te swipen naar de volgende foto. (Je kan gebruik maken van een timer (seconden instellen, etc), commands via BT, en van alles.)
- Optioneel: Met RSImageProcessing kan je ook foto's bewerken

Dit zou het ongeveer moeten zijn. ;)

Regards,
Tomas
 
Top